جام جم ورزشی: امیر علی اکبری کشتی گیری که با دوپینگش جنجالی بزرگ به پا کرد این روزها تغییر رشته داده و به ورزش عجیبی روی آورده است.
کد خبر: ۷۳۹۷۰۸
کشتی‌گیر دوپینگی ایران در قفس مرگ[مجموعه عکس]

این ورزش تلفیقی از کشتی، جوجیتسو و کیک بوکسینگ است. یعنی می‌توانید مثل کیک بوکسینگ مشت و لگد بزنید، مثل کشتی حریف را زمین بزنید و مثل جوجیتسو حریف را خفه کنید. مثلا خفه کردن حریف در حدی است که فقط داور ببیند. مثلا شما اگر به یک تعدادی مشت یا فن بزنید، داور اجازه نمی‌دهد بیش از آن حد آسیب بزنید یا آسیب ببینید. داور بازی را قطع می‌کند. این رشته تلفیقی از چند رشته است که الان در سطح دنیا خیلی طرفدار دارد و شناخته شده هم هست.

وزی که امیر علی اکبری برای دیدن مسابقه نماینده ایران در بازی‌های کشتی ساحلی آسیا روی سکوی تماشاگران نشست، تشخیص دادن چهره او کمی سخت بود. علی اکبری ریش گذاشته و چهره‌اش کمی با آن کشتی‌گیری که در تهران حضور داشت متفاوت شده؛ همان‌طور که رشته ورزشی او هم عوض شده است. امیر علی‌اکبری که دومین دوپینگ او هم رسما اعلام شد و اجبارا کشتی فرنگی را کنار گذاشت، رشته خود را عوض کرده و با شرکتی قرارداد بسته که می‌خواهد او را در مسابقات قفس مرگ شرکت دهد.

این رشته که نام آن MMA (میکس مارشال آرت - مجموعه هنرهای رزمی ترکیبی) است، جزو خشن‌ترین رشته‌های ورزشی دنیا شناخته می‌شود. در این رشته دو ورزشکار داخل قفسی می‌روند و به مدت 25 دقیقه با هم مبارزه می‌کنند، مبارزه‌ای واقعی که در آن هیچ حفاظی برای بدن ورزشکاران وجود ندارد و زدن فن کشتی، مشت، لگد و حتی خفه کردن حریف هم در آن آزاد است. علی اکبری در حال حاضر در باشگاهی در تایلند تمرین می‌کند تا به زودی در لیگ آمریکا شرکت کند.

علی اکبری درباره اینکه چگونه به طرف این رشته کشیده شد می گوید: بعد از اینکه کشتی برای من تمام شد، در یکی دو ماه اول می‌خواستم به کل از ورزش بیرون بیایم و بروم دنبال زندگی‌ام. ولی از جاهای مختلف به من پیشنهاد شد که به این رشته بیایم. خودم هم 5-6 ماه در موردش تحقیق کردم. دیدم ورزش بسیار پرفشار و حرفه‌ای است. در سطح جهانی هم خیلی شناخته شده است. البته در سطح ایران مردم کمتر آشنایی دارند ولی در سطح دنیا این رشته پرطرفدار و شناخته شده است. خودم هم علاقه مند شدم به این رشته. آمادگی بدنی خوبی هم داشتم و دیدم که اگر یک ذره دیگر هم تمرین کنم می‌توانم خوب راه بیفتم. تا اینکه با یکی از شرکت‌های آمریکایی قرارداد بستم. یک باشگاه آمریکایی است به نام ای کی ای (aka) که همه مربیان و کارکنانش آمریکایی هستند. مرکزیت این باشگاه در کالیفرنیاست ولی یک شعبه در پوکت تایلند دارد که فایترهایش (مبارزه کننده هایش) را اینجا تمرین می‌دهد. فعلا قرار شده دو سه ماه اینجا تمرین کنیم تا ویزای آمریکا بیاید. از آن طرف هم شرکت اقدام کرده برای ویزای آمریکا و قرار است برویم آنجا تمرین کنیم. اما برای اینکه عقب نمانیم، اینجا تمرین می‌کنم تا هم بدنم آماده شود هم اینکه بیس اولیه کار را یاد بگیرم. به همین دلیل به اینجا آمده ام و تمرین می‌کنم.(خبر آنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها